מהו רכב אספנות

מהו רכב אספנות?

לכולנו הזדמן אי פעם לנסוע בדרך או ללכת ברחוב ולהיתקל במראה מרנין של פיאט 500, סיטרואן דשבו או שברולט בל-אייר, בנות 40, 50 או אפילו 70 שנה, בוהקות כאילו זה עתה יצאו מן המפעל. מראה נאה שכזה המושך את עיני כל העוברים והשבים, משאיר רושם עז על רובנו, אבל אצל חלק מאתנו הרושם הזה אינו נמחה והופך לתחביב שהוא דרך חיים. בעלי רכב אספנות רואים בו יצירת אומנות ושכיית חמדה יקרת ערך, הם משתייכים למועדוני חובבים של רכבי אספנות ומשתתפים בתערוכות, בתחרויות ובמסעות עם רכב האספנות שלהם.

שחזור רכב אספנות

הגדרת שחזור רכב אספנות שונה ממדינה למדינה, אך ברוב המקומות מוסכם שזהו רכב שקו הייצור שלו הופסק זה מכבר ולמעשה רכבים בני זמנו כבר אינם בשימוש למטרות ניידות פונקציונאלית אלא בעיקר למטרות תצוגה. בישראל רכב צריך להיות לפחות בן 30 כדי להיכלל בהגדרה זאת.

התאהבת בקונספט? מאיפה להתחיל?

יתכן שאתה בר מזל וגילית במקרה בחצר האחורית של הדודה מחדרה מיני מיינור חלודה ומתפוררת עומדת על ארבעה בלוקים. אבל גם אם לא, אינך צריך לוותר על החלום: ניתן לרכוש מכוניות ישנות ועתיקות, הן ממוכרים פרטיים והן ממגרשי מכוניות. המחיר כמובן יהיה פועל יוצא של דגם הרכב ומצבו. לאחר שרכשת לך את המכונית מגיע השלב החשוב בדרך להגשמת חלומך: שיחזור רכב האספנות שלך!

איך מבצעים שחזור רכב אספנות?

שיחזור רכב אספנות יכלול למעשה טיפול בכל אחד מן המרכיבים שלו: החל מהמנוע ומערכת החשמל, דרך שילדה, פחחות וצבע ועד לפרטים הקטנים: מושבים, ריפוד, פנסים, צמיגים, חלונות וכו'

מידת המעורבות שלך בשחזור המכונית תלויה בכישורים ובידע שלך, באמצעים ובמכשור העומדים לרשותך וכמובן, כמה זמן אתה מעוניין להקדיש לכך. מדובר ללא ספק בתחביב תובעני שידרוש ממך לכתת רגליים במגרשי מכוניות בכל הארץ על מנת למצוא חלפים מתאימים, להזמין חלקים מחו"ל או לייצר מ-0 חלקים שאינך מצליח למצוא וכמובן להקדיש שעות רבות לתיקוני המרכב – פחחות וצבע.

במוסכים המתמחים בשחזור רכב אספנות יוכלו לסייע לך בפתרון בעיות שמתעוררות בעת ביצוע השיפוץ, באספקת חלפים ובביצוע חלק מן העבודה או את כולה. חשוב לבחור מוסך בעל מוניטין וניסיון בתחום ייחודי זה על מנת להביא את הרכב שלכם למצב אופטימלי, בו יוכל לעבור את בדיקות הרישוי ולקבל אישור לעלות חזרה לכביש.

לסיכום: שיחזור רכב אספנות הינו תחביב מרתק והרפתקה לא פשוטה, אך התוצאה מעוררת השראה ומשובבת נפש!